مستربچ پرکننده و افزودنی

مستربچ پر کننده و افزودنی

 

 

مستربچ های پر کننده بر پایه PS، PP و PE هستند که در آن ها caco3، baso2 و دیگر مواد معدنی به کار رفته است. به صورت کلی در آنها از 30 درصد تا 80 درصد مواد معدنی به کار رفته است. این مواد میتوانند ویژگیها و خصوصیات منحصر به فردی را به محصولات بدهند که از جمله آنها افزایش سفتی و ایجاد ظاهر کاغذ مانند است، همچنین این مواد میتوانند از مصرف انرژی بی رویه در طول یک فرایند جلوگیری کنند.

 

در موردمستربچ های افزودنی باید بگوییم که از جمله راه‌ حل‌های بسیار موثری است که برای ایجاد خاصیتهای فیزیکی و شیمیایی به میزانی مناسب در محصول نهایی به کار گرفته میشود. این انواع افزودنی به نوعهای مختلفی تقسیم‌بندی میشوند که شامل انواع شفاف کننده، لیز کننده، براق کننده، آنتی بلاک و انواع نانو پایه upvc،p.e و p هستند که در ادامه چند مورد از آنها را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

ویژگی مستربچهای پر کننده

 

یک مواد پر کننده مناسب نباید در انجام فرایند تولید محصول مشکلاتی را ایجاد کند. استفاده مقدار کم این مواد نیز باید بتواند پوشش دهی مناسبی را ایجاد کرده و از غلظت بالا و مناسبی برخوردار باشد. حفظ رنگ و شکل ظاهری اصلی محصول از جمله دیگر خصوصیات مهمی است که باید در آنها وجود داشته باشد.

 

مزیت استفاده از مستربچ پر کننده

 

استفاده از این انواع مزایای زیادی را شامل میشود که در استفاده در قالب گیری تزریقی و بادی، استفاده در فیلم، ورقه، پاکت، کیسه و همچنین در نوارهای PP و PE مزایای کلی زیر را به همراه خواهد داشت:

  1. 1. انواع پر کننده نسبت به رزینهای پلیمری صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارند و هزینه‌های مواد اولیه را به صورت چشمگیری کاهش میدهند.
  2. 2. خنک کردن قالب به سرعت و به سادگی انجام میشود و به همین دلیل است که میزان خروجی نهایی افزایش پیدا خواهد کرد.
  3. 3. نیاز به مستربچ های رنگی تا حدودی کمتر میشود.
  4. 4. استفاده از این مواد سبب میشود که ویژگیهای مقاومت و پایداری در برابر تغییر شکل افزایش یابد و میزان سفتی و سختی نهایی تا حد زیادی بیشتر شود.
  5. 5. خاصیتهای چاپ پذیری و جوش پذیری به میزان زیادی افزایش میابد.
  6. 6. ثبات ابعادی تا حد زیادی بیشتر خواهد شد.
  7. 7. خاصیت ضد چسبندگی تا مقدار زیادی افزایش پیدا میکند.
  8. 8. فراورش بسیار آسانتر انجام خواهد شد.

 

ویژگی مستربچ لیز کننده از انواع افزودنیها

 

در فرایند تولید فیلمهای پلیمری، به دلیل اصطکاک بالا، بین فیلم پلیمری با سطوح چسبندگی ایجاد میشود که این امر منجر به کاهش سرعت تولید میشود. نوع افزودنی لیز کننده در چنین شرایطی بسیار کمک کننده است زیرا که  پس از انجام فرایند اکستروژن، روی سطح یک لایه‌ای را ایجاد میکند و منجر میشود که ضریب اصطکاک کاهش یابد و کار با کیفیت بالا تری به اتمام برسد. از انواع پر مصرف آن میتوان به آمیدهای نوع اول که از مشتقات اسیدهای چرب هستند، اشاره کرد که استفاده از آنها انجام فرایند تولید را به میزان زیادی آسانتر میکند.

 

ویژگی مستربچ براق کننده از انواع افزودنیها

 

محصولات پلاستیکی به دلیل این که در برابر نور ماورا بنفش قرار میگیرند، دچار تخریب میشوند و ظاهر آنها رو به رنگ زرد میرود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی براق کننده‌های نوری به وجود آمده‌اند که خواص بصری پلیمرها را تغییر میدهند. این براق کننده‌ها به حفظ ظاهر محصولات پلاستیکی کمک بسیار زیادی میکنند و رنگ پلاستیکهای مختلف را به میزان زیادی بهبود میبخشند. استفاده مستربچ های سفید انواع سبب میشود که تمیزی، براقیت و سفیدی قطعه پلیمری تا میزان زیادی بیشتر شود. اگر یک پلیمر را که با براق کننده‌های نوری اصلاح شده است را با نوع اصطلاح نشده آن مقایسه کنید، مشاهده خواهید کرد نوع اصلاح شده سفیدتر و تمیزتر به نظر میرسد و زردی و کدری سطح تا حدود زیادی کاهش یافته است.

منبع :google search

نوشته های اخیر

دسته بندی ها