دستگاه اکسترودر گونی بافی و الیاف

امروزه با کاربرد فراوان انواع پارچه در صنایع مختلف، تقاضا ی ساخت و خرید کیسه هایی پارچه ای رو به افزایش رفته است. با نظر به میزان زیاد و قابل توجه تقاضا باید تجهیزات یافت و بافندگی را برای تولید افزایش داد تا به پیشرفت بزرگی دست پیدا کرد. این پیشرفت همراه با دستگاه های گونی بافی‌ نسل جدید و با انواع متنوع‌ آن قابل دسترس است. شما می توانید با این دستگاه ها انواع کیسه های پارچه و پلاستیکی و غیره را تولید کنید. 

مراحل تولید کیسه های پلی پروپیلن 

مراحل تولید این کیسه ها دارای چهار مرحله می باشد: مرحله ی ریسندگی، بافندگی، چاپ و برش و دوخت و در نهایت بسته بندی

 مرحله ی اول ریسندگی: در این مرحله نخ تولید می شود. برای تولید نخ ابتدا گرانول ساز پلی پروپیلن و مواد نرم کننده به دستگاه مربوطه داده می شوند. دستگاه مربوطه آنها را به شکل مذاب در می آورد. این مواد مذاب شکل پس از عبور از المنت های حرارتی، دیگ روغن داغ و قسمت های کششی به یکدیگر جوش خورده و سپس روی بوبین پیچیده می شوند. 

مرحله ی دوم بافندگی: دو کار عمده و اصلی که در این مرحله انجام می شود بافت نوار توسط دستگاه بافندگی و تولید رول گونی پلی پروپیلن است. بافندگی سه روش عمده دارد که هر کدام برای تولید پارچه ی بخصوصی هستند‌ روش های بافندگی تاری و پودی، بافندگی حلقوی تاری و بافندگی حلقوی پودی همان سه روش عمده هستند.

مرحله ی سوم چاپ و برش و دوخت: در این مرحله طبق خواسته ی خود با برش های حرارتی گونی برش داده می شود و به دلخواه خود قالب دوزی و دوخته می شود. 

مرحله ی چهارم بسته بندی: پس از شمارش گونی ها به تعداد ثابت (۵۰۰ عدد) در یک کارتن به صورت دستی بسته بندی می شوند و آماده ی فروش و عرضه می شوند.

دستگاه گونی بافی

دستگاه های گونی بافی و یا کیسه بافی بیشتر مربوط به صنعت نساجی هستند. این ماشین آلات با تولید کیسه های مختلف نیاز صنایع متنوعی را پاسخگو می باشند که هر کدام مختص به کسب و کار های گوناگونی هستند. این دستگاه با ورود نخ و برش های خود کیسه ها را می بافند و تحویل می دهد.

انواع دستگاه اکسترودر گونی بافی 

دستگاه اکسترودر گونی بافی چند نوع مختلف دارد که هر کدام کارکرد متفاوت و مخصوص خود را دارند. هر کدام برای دوخت و برش محصولات متفاوتی ساخته شده اند. برخی از این دستگاه ها در موارد زیر آمده است:

دستگاه ساخت نخ PP با سرعت بالا

ماشین ساخت نخ PP با سرعت بالا مخصوص نخ تخت PP می باشد. این دستگاه شامل چندین بخش جداگانه و متصل می باشد. برخی از این بخش ها عبارتند از واحد اکسترودر، واحد T-Die، واحد خاموش و واحد برش. این چند بخش هر کدام کار مخصوص به خود را انجام می دهند. تعداد دیگری از بخش های این دستگاه همچون واحد برداشت، واحد تنش کششی، واحد سیم پیچ و بقیه ی تجهیزات کمکی می باشد. این دستگاه مزایای فراوانی دارند. بطور مثال با راندمان تولید بالا ی دستگاه نخ PP با سرعت بالا می توانید سفارشات زیادی را در مدت زمان کمی به سرانجام برسانید. همچنین این دستگاه انرژی کمی مصرف می کند و زمان و تلفات ناشی از استفاده ی نادرست از دستگاه را کاهش داده است. 

کار نهایی دستگاه ساخت نخ PP با سرعت بالا

زمانی که کار پارچه های بافته شده به اتمام رسیده باشد، نوبت به لوله کردن پارچه ها رسیده است. عمل لوله کردن پارچه های بافته شده‌ با دستگاه های بافنده ی دایره شکل انجام می شود. محصولاتی که با نخ PP ساخته می شوند اغلب برای کیسه های سیمان، کود، برنج، مواد شیمیایی و خوراک دام استفاده می گردد. این دستگاه می تواند با نخ پلاستیکی که مقاومت کمی دارد هم کار بافت خود را انجام دهد که یکی از مزایای مهم آن به شمار می رود. از جهتی هم این محصول آسیبی به محیط زیست نمی رساند زیرا میزان صدای تولیدی آن از ۸۲ DB کمتر است. این محصول بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است زیرا می تواند ده هزار درجه برق را در یکسال کاهش دهد. 

دستگاه بافندگی دایره ای

دستگاه بافندگی دایره ای مجهز به چند شاتل است که تعداد آن از ۴،۶ و یا ۸ شاتل خارج نیست. این دستگاه مخصوص رول های پارچه ای بافته شده است. این رول ها به شکل لوله اند. مدل های جدید و به روزتر این محصول مزایای بیشتری دارند. مانند افزایش ظرفیت تولید، صرفه جویی در مصرف انرژی و نگهداری آسان. به یاد داشته باشید که سرعت پردازش واقعی این دستگاه به عواملی همچون اندازه ی پارچه، میزان بافت و کیفیت نوار ها بستگی دارد. دستگاه بافندگی دایره ای مزایای زیادی دارد. برخی از این مزایا مانند کیفیت عالی بافندگی، مصرف انرژی کمتر و تعمیر و نگهداری آسانتر می باشد. 

کاربرد دستگاه بافندگی دایره ای

مشتری هنگام سفارش می تواند بسته به نیاز خود تعداد شاتل خود را انتخاب کند. بطور مثال شاتل ۴ تایی برای بسته بندی کردن میوه ها،سبزیجات و محصولات کشاورزی از این دست کاربرد دارد. شاتل  ۶تایی هم برای زمینه های گسترده ای از بسته بندی است. برای ساخت گونی های بسته بندی سیمان، کود، غلات، غذای دام و مواد شیمیایی بکار می رود. شما با شاتل ۸ تایی خود می توانید پارچه های با عرض زیاد برای کیسه های جامبو (FIBC) ببافید. همچنین شاتل ۸ تایی قادر است برزنت و منسوجات کشاورزی را ببافد که این یکی از ویژگی های منحصر بفرد این محصول می باشد.  

دستگاه برش گرمایی اتوماتیک کیسه ای

دستگاه برش گرمایی اتوماتیک کیسه ای برای کیسه های PP استفاده می شود. جنس این کیسه ها از پلیمر پلی‌پروپلین می باشد. این دستگاه مناسب انواع گوناگون کیسه های پلاستیکی بافته شده می باشد. این کیسه ها جزو کیسه های چند لایه و چاپی می باشند. شما می توانید این دستگاه را از راه دور کنترل کنید و شمارش خودکار را نیز انجام دهید. این دستگاه ویژگی ردیابی فتوسل را دارد و طول برش آن ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی متر دقیق است. بالابر خودکار دارد و سرعت برش دستگاه برش گرمایی اتوماتیک کیسه ای  ۲۰ تا ۷۰ عدد در دقیقه است. وزن دستگاه برش گرمایی اتوماتیک کیسه ای حدود ۳۸۰۰ کیلوگرم است. مصرف برق آن ۷ کیلووات بر ساعت می باشد و قطر باز کردن پارچه حداکثر ۱۲۰۰ میلی متر می باشد. 

ماشین برش و دوخت اتوماتیک کیسه (نوع کوزتینگ)

ماشین برش و دوخت اتوماتیک کیسه (نوع کوزتینگ) مناسب پارچه های PE بافته شده با لمینت و یا بدون لمینت می باشد. ظرفیت این دستگاه خوب و مقرون به صرفه ۳۰ الی ۴۰ کیسه در دقیقه می باشد. می توان در دستگاه برش و دوخت اتوماتیک کیسه (نوع کوزتینگ) طول برش را از ۵۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیمتر تغییر داد. در این ماشین بخشی وجود دارد که بطور خودکار کیسه ها را می شمارد و به نوعی کار را سریعتر می کند. همچنین واحد میکرو پرفراژ را نیز دارا می باشد. این دستگاه مجهز به برش سرد و برش شنوایی می باشد. ماشین برش و دوخت اتوماتیک کیسه (نوع کوزتینگ) پیچی دارد که مجهز به EPC می باشد. وزن این دستگاه ۳۸۰۰ کیلوگرم می باشد و دقت برش آن ± یک میلی متر می باشد. 

دستگاه ساخت کیسه و برش سرد

دستگاه ساخت کیسه و برش سرد برا ساخت کیسه های کوچک و جلیقه شکل و کیسه های تخت استفاده می شود. این دستگاه از نظر زیست محیطی هم مفید است زیرا کسیه هایی که می سازد قابل تجزیه هستند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی سازند. عملکرد‌دستگاه ساخت کیسه و برش سرد کاملا اتوماتیک است و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. همچنین موتور اصلی دستگاه ساخت کیسه و برش سرد ویژگی مصرف کمتر انرژی و سرعت بیشتر را دارد. از جهتی هم عمر مفید این دستگاه بسیار زیاد است. کیسه های تولید شده توسط این دستگاه به عنوان کیسه زباله و ‌کیسه های خرید سوپرمارکت استفاده می شود. این دستگاه دارای سیستم خنک کننده ی هوا است که می تواند خط تولید را قوت ببخشد. ماتریل های پی وی سی که دارای ظرفیت بالایی نیز هستند هم در این دستگاه بکار رفته اند. 

قطعات دستگاه اکسترودر گونی بافی 

بدیهی است که هر دستگاه و ماشینی پس از استفاده های طولانی مدت فرسوده و کهنه می شود. دستگاه های گونی بافی هم از این دسته مستثنی نیستند.‌شما می توانید با داشتن اطلاعات کافی از فرسودگی دستگاه خود جلوگیری کنید. این جلوگیری با تعویض به موقع و نگهداری مناسب از قطعات امکان پذیر است. دستگاه های گونی بافی دارای قطعاتی همچون شاتل ها، پارچه بازکن، پوشش غلتکی فشار، براکت غلتکی درونی و بیرونی، گیره های اسمیت Smit، تسمه تایم، تنظیم کننده ی فشار، لوله ی میانی، فنر فشرده و چندین قطعات دیگر که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

فیلتر اتوماتیک دستگاه گونی بافی

دستگاه کریمپر الیاف

قالب هد دستگاه گونی بافی

میترینگ پمپ

اسپرینت الیاف

غلطک کریمپر دستگاه الیاف

تیغه دستگاه کریمپر

صفحه و تیغ دستگاه سوپر میکسر

دنده سانفلاور دستگاه الیاف

 

خدمات دستگاه اکسترودر گونی بافی

دستگاه های گونی بافی با بافت کیسه های مختلف و متعدد می توانند در صنایع زیادی به ما خدمت رسانی کنند. برخی از آنها برای بسته بندی مصالح ساختمانی همچون سیمان بکار می روند. بعضی دیگر هم برای بسته بندی کود های حیوانی و کشاورزی تولید می شوند. همچنین دستگاه اکسترودر گونی بافی کیسه هایی برای غذای حیوانات نیز تولید می کند که به خوبی استفاده می شوند. این دستگاه ها می تواند در کارخانه های مواد غذایی و آشامیدنی و همچنین فروشگاه های آنها استفاده شود.

 

منبع: google search

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها