دستگاه کندر بازیافت پلاستیک

 

دستگاه کندر بازیافت پلاستیک یکی از پر استفاده ترین دستگاه ها در صنعت بازیافت پلاستیک است.و چندین کاربرد برای بازیافت پلاستیک دارد.از جمله: گرم کردن مواد پلاستیک، خرد کردن مواد پلاستیکی و میکس یا مخلوط کردن مواد پلاستیکی

دستگاه کندر بازیافت پلاستیک از 3 قسمت اصلی بدنه، دینام و تیغه تشکیل شده است. دینام توسط برق 3 فاز صنعتی تیغه را به وسیله شفت و فولی به انرژی حرکتی تبدیل می کند که باعث اصطکاک و گرما می شود. به دستگاه کندر بازیافت پلاستیک دستگاه سنگین کن پلاستیک هم می گویند. از دستگاه کندر بازیافت پلاستیک جهت سنگین کردن نایلون ،گونی ، فوم ،نوار تیپ و سایر مواد مشابه استفاده می شود.

 

 

دستگاه کندر بازیافت پلاستیک سایز‌های مختلفی دارد که هر یک در اندازه دهنه متفاوت هستند.هر دستگاه کندر با دهنه بزرگ‌تر پلاستیک بیشتری را خرد و یا سنگین می‌کند و هر چه دهنه کندر پلاستیک بیشتر باشد دینام دستگاه باید قدرت بیشتری داشته باشد چون در مخزن دستگاه کندر بازیافت پلاستیک، حجم بیشتری پلاستیک قرار می‌گیرید که نیاز به قدرت موتور بیشتری برای به حرکت در آوردن پلاستیک دارد.

 

 

دینام دستگاه کندر بازیافت پلاستیک

معمولا برای دستگاه کندر با دهنه ۶۰ دینام ۳۰ اسب کافی است و برای کندر با دهنه ۸۰ و یا ۹۰ از دینام با قدرت ۳۰ یا ۳۷ کیلو وات (۴۰ تا ۵۰ اسب) استفاده می‌شود. هر چقدر قدرت دینام‌ها بالاتر باشد نیاز به برق با آمپر قوی‌تری هست. معمولا برای یک دستگاه سنگین کن پلاستیک با قدرت ۴۰ یا ۵۰ اسب نیاز به برق صنعتی ۳۰ آمپر می‌باشد. اما اگر به جز دستگاه کن دستگاه دیگری مانند اکسترودر ودستگاه گرانول ساز هم داشته باشید نیاز هست برق صنعتی شما بالای ۵۰ آمپر باشد.

قبل از راه اندازی کارگاه بازیافت پلاستیک باید میزان برق شما با توجه به خط تولید بررسی شود تا بعد از راه اندازی خط بازیافت پلاستیک، مشکل قطع کنتور برق را نداشته باشید. بهترین حالت برای راه اندازی خط بازیافت پلاستیک برق صنعتی با توان 75 تا 100 آمپر می‌باشد.

شا می‌توانید با جمع کردن یک تابلو برق خوب و اصولی تا حدودی در مصرف برق صرفه جویی کنید.متاسفانه در خیلی از کارگاه‌های صنعتی اهمیتی به تابلو‌های برق خود نمی‌دهند در صورتی که با جمع آوری یک تابلو برق اصولی می‌توانید در قیمت تمام شده و کیفیت محصول نهایی تاثیر گذار باشد.

تیغه دستگاه کندر بازیافت پلاستیک

تیغه دستگاه کندر بازیافت پلاستیک وظیفه خرد و گرم کردن پلاستیک های نایلون (LDPE) را دارد و هر چقدر تیغه دستگاه کندر بازیافت پلاستیک تیز تر باشد به دستگاه کندر فشار کمتری وارد می شود و در زمان کمتر، حجم بیشتری پلاستیک کندر شده تولید می کنید یعنی تیغه تیز باعث می شود آمپر کمتر بالا بره بنابراین برق کمتری مصرف می شود. برای دستگاه کندر بازیافت پلاستیک نایلون تیغه را دست کم نگیرید!

بعد از خرد شدن نایلون توسط تیغه کندر به علت اصطکاک بالا، پلاستیک های داخل کندر به صورت خمیر در می آیند و به هم می چسبند و به صورت گلوله های نایلون نا منظم از دستگاه خارج می شوند.

 

 

نکته مهم در دستگاه کندر بازیافت پلاستیک: زمانی که پلاستیک های داخل دستگاه کندر به صورت خمیر در آمده است باید مراقب باشید که خیلی سفت نشود در این زمان شما باید مقداری آب به داخل دستگاه کندر بریزید تا باعث شوک به پلاستیک شود و از هم جدا شوند. بعد از جدا شدن پلاستیک ها ، اجازه بدید بخار آب کامل از دستگاه خارج شود سپس درب کندر را بازکنید و مواد کندری آماده شده رو از دستگاه خارج کنید.می توانید به جای اضافه کردن آب مواد نایلون برای جلوگیری از سفت شدن پلاستیک ها استفاده کنید.

مواد کندری شما نباید تایم زیادی در دستگاه کندر بماند چونکه باعث تیرگی مواد کندری می شود بنابراین بعد از یک یا 2 بار خمیر شدن، مواد کندری را سریعا از دستگاه کندر بازیافت پلاستیک خارج کنید.نایلون های شما سنگین شده است و آماده برای فروش و یا تولید گرانول است.

 

 

قیمت هرکیلو کندر پلاستیک

هرچقدر پلاستیک کندر شده یک دست و تمیز تر باشد محصول شما قیمت بالاتر و متقاضی بیشتری خواهد داشت. قیمت پلاستیک کندر شده با توجه به کیفیت و رنگ آن کاملا متفاوت است هر چقدر پلاستیک کندر شده سفید تر و یک دست تر باشد با قیمت بالاتری فروش می رود و حتی متقاضی بسیار زیادی دارد.

برای تهیه مواد اولیه نایلون سعی کنید پلاستیک های سفید و تمیز شرکتی و یا برگشت تولید کارخانجات را تهیه کنید.در صورتی که نایلون های شما خاکی یا کثیف باشد باید سیکل آسیاب شورپلاستیک داشته باشید. اگر خط شستشو پلاستیک ندارید سعی کنید نایلون های تمیز و شرکتی را مانند تصویر پایین تهیه کنید تا محصول نهایی شما با کیفیت بالاتری تولید شود.

 

قیمت دستگاه کندر بازیات پلاستیک

قیمت دستگاه کندر بازیافت پلاستیک با با توجه به دهنه دستگاه و قدرت دینام کاملا متفاوت هست قیمت کارکرده و دست دوم دستگاه کندر اگر دینام سالم و بدون تعمیر باشه میتونه صرفه بهتری نسبت به دستگاه کندر پلاستیک دست اول داشته باشد.

در بازار امروزی و در تاریخ تیر ماه سال 1401 حدود قیمت دست دوم دستگاه کندر بازیافت پلاستیک با دهنه 90 معمولا 60 تا 70 میلیون تومان با دینام 50 اسب قیمت گذاری می شود.قبل از خرید دستگاه کندر بازیافت پلاستیک اول تولید روزانه و توان برق کارگاه را بررسی کنید تا ببینید چه دستگاهی بیشتر براتون کاربرد دارد و بعد اقدام به خرید کنید. مثلا اگر فقط برای گرم کردن مواد می خواهید، یک دستگاه کندر بازیافت پلاستیک معمولی با دینام پایین جواب گو کارگاه شما می باشد.

اگر دستگاه کندر بازیافت پلاستیک را برای خرد کردن و یا سنگین کردن پلاستیک می خواهید ورق بدنه دستگاه و اسکلت دستگاه نقش مهمی در سر و صدا دستگاه و لرزش دستگاه دارند. هرچه قدر لرزش دستگاه بیشتر باشد دستگاه زود تر آسیب می بیند و رسیدگی بیشتری لازم دارد

 

 

منبع : گوگل سرچ

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها