فیلتر هیدرولیک اکسترودر

دستگاه اکسترودر پلاستیک برای تولید میزان خروجی بیشتر، نیازمند زمان و کار بیشتر می باشد. تا قبل از استفاده و تولید اسکرین چنجر و فیلتر هیدرولیک اکسترودر تمامی دستگاه ها به شیوه قدیمی و سنتی کار میکردند. اما بعد از ساخت فیلتر های هیدرولیک که کمک شایانی به صنعت بازیافت پلاستیک نمود، تمامی تولیدکنندگان از این ابزار برای افزایش بازدهی بیشتر در زمان و میزان تولید خود استفاده نمودند. در ادامه ما شیوه کاری اکسترودر با فیلتر هیدرولیک و اکسترودر بدون فیتلر هیدرولیک را شرح می دهیم.

یکی از مهم ترین مراحل کاری دستگاه اکسترودر پلاستیک، مرحله فیلترینگ و جداسازی نا خالصی ها از مواد می باشد. در صورتی که مواد زائد و غیر قابل استفاده در مواد در حال پخت اکسترودر وجود داشته باشد، امکان تولید محصول با کیفیت نهایی کاهش می یابد. همچنین با وجود این مسئله روند کاری دستگاه اکسترودر نیز سخت تر می شود. با این وجود ممکن است آسیب هایی به بخش های مختلف دستگاه وارد شود.

با توجه به گسترش فعالیت صنایع بازیافت پلاستیک، نیاز به تجهیزات و دستگاه های با بازدهی بالا می باشد. همچنین استفاده از ابزار هایی که امکان افزایش سرعت و کارایی را در پی داشته باشد، بسیار موثر است. زیرا با افزایش میزان سطح تولیدی، نیاز به ارتقا تجهیزات مستلزم می گردد.

شیوه کاری دستگاه بدون فیلتر هیدرولیک

در شیوه معمولی گرانول سازی و تولید محصولات پلاستیکی که فیلتر هیدرولیکی وجود ندارد، دستگاه هنگامی که فیلتر نیاز به تمیزکاری و پاکسازی دارد، می بایست کاملا خاموش شده و به فعالیتش ادامه ندهد. تا فیلتر از دستگاه که در قسمت مشخصی تعبیه می شود خارج شده و توسط اپراتور دستگاه ریکاوری و تمیز شود. این فعالیت زمان تقریبی دستگاه را میانگین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه مختل می سازد. که این زمان بسیار زیادی در روند کارکرد روزانه و طولانی مدت دستگاه دارد. همچنین بازدهی زمانی کمتری را برای فعالیت در پی دارد.

شیوه کاری دستگاه با فیلتر هیدرولیک اکسترودر

اما تولیدکنندگان برای استفاده بهینه از وقفه بوجود آمده در روند کاری دستگاه نیازمند برخورداری از سیستم بهینه تری بودند. تا اینکه فیلتر هیدرولیک تولید و به بازار عرضه شد. شیوه کاری فیلتر هیدرولیک به گونه ای هست که زمان معطلی اکسترودر را بسیار کاهش می دهد و از زمان بیکاری برای کار کردن دستگاه استفاده می کند. این ابزار دارای یک جک هیدرولیکی می باشد که در برگیرنده صفحه صافی می باشد. اما به جای استفاده از تنها یک صفحه صافی، از دو فیتلر موازی استفاده می شود. زمانی که فیلتر نخست پر شده و نیاز به تمیزکاری داشته باشد، جک هیدرولیک فعال شده و فیلتر دوم را جا به جا می کند.

با این وجود اپراتور زمانی که در حال کار کردن هست، فیتلر نخست را تمیز نموده و دستگاه از فیلتر دوم استفاده می کند. زمانی هم که فیلتر دوم نیاز به تعویض داشته باشد، دستگاه از فیلتری که اپراتور تمیز نموده استفاده می کند.

 

منبع: google search

نوشته های اخیر

دسته بندی ها