سانتریفیوژ خشک کن مواد

تمامی مراحل بازیافت پلاستیک اعم از مرحله تفکیک ضایعات و مرحله آسیاب و شستشو، صرفا جهت آماده سازی مواد برای تغذیه اکسترودر می باشد. اما در این مرحله از مراتب فعالیت دستگاه ها، سانتریفیوژ خشک کن مواد سهولت در بدست آوری گرانول می باشد. به گونه ای که پس از مرحله خرد نمودن گرانول توسط کاتر واتر رینگ، گرانول به بخش خشک کن وارد می شود.

لازم به ذکر هست که سانتریفیوژ ها تنها در گرانول سازی به صورت عدسی استفاده می شوند. پس متعاقبا سانتریفیوژ در گرانول سازی رشته ای عملاً کاربردی نیست. یکی از مزایا استفاده از مرحله خشک نمودن گرانول، راحتی در جمع آوری گرانول میباشد. زیرا ذرات گرانول برای روان کاری در چرخه کاتر، نیاز به استفاده از حلال آب دارند. پس آب موجود بعد از مرحله برش نیازمند آب گیری می باشد.

عملکرد سانتریفیوژ خشک کن مواد

سانتریفیوژ خشک کن مواد متشکل از یک موتور، استوانه یا دیواره، پره های چرخنده، طوری عبور دهنده ذرات مایع و خروجی دستگاه می باشد. این دستگاه به طور ساده مانند ماشین لباسشویی عمل کرده و آب موجود در گرانول ها را کامل خشک می کند. حرکت گرانول ها در ساختمان دستگاه خشک کن مواد معمولا از پایین به بالا می باشد. به گونه ای که محور چرخشی گرانول ها را به بالا هدایت کرده و سپس آبگیری می کند. در برخی سانتریفیوژ ها ممکن است این فرآیند به صورت افقی انجام شود. اما با توجه به افزایش آبگیری و استفاده از نیروی گرانشی، این دستگاه به صورت عمودی ساخته می شود.

آب گرفته شده توسط دستگاه خشک کن، توسط موتور جانبی به خارج هدایت می شود. البته با توجه به گذشت گرانول از تشک ویبره، حداقل مقدار مایع همراه گرانول به دستگاه وارد می شود. در آخر از همه این دستگاه خاتمه دهنده مراحل گرانول سازی بوده و پس از این مرحله نوبت به جمع آوری گرانول می شود.

 

منبع: google search

نوشته های اخیر

دسته بندی ها