گرانول گرید تزریقی

نکات مهم برای خرید گرانول گرید تزریقی

از آنجایی که بازیافت پلاستیک در محیط زیست بسیار زمانبر است، بسیاری از شرکت ها به بازیافت زباله های پلاستیکی و تبدیل آن به قطعات پلاستیکی جدید روی آورده اند.

پلاستیک هایی که برای بازیافت استفاده می شوند، ابتدا ذوب شده و سپس به قطعات ریزی به نام گرانول تبدیل می شوند. شما می توانید با خرید گرانول تزریقی فرآیند تولید را از طریق تزریق پلاستیک اجرا کنید. استفاده از این ماده می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اما خرید گرانول گرید تزریقی شامل یک سری نکات بسیار مهم است که باید به آن ها توجه لازم را داشته باشید. اما قبل از آن ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازم که گرانول تزریقی چگونه ساخته می شود.

گرانول گرید تزریقی چگونه تولید می شود؟

همانطور که گفته شد از این این ماده برای استفاده در قالب های تزریقی استفاده می گردد. کنترل رنگ و شکل پذیری گرانول تزریقی بسیار بالاست و استحکام آن در حدی است که مشکلی برای تزریق ایجاد نشود.

به طور کلی تولید گرانول تزریقی شامل ۴ مرحله اصلی می شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

۱.جداسازی:

برای ساخت گرانول تزریقی ابتدا پلیمر ها از یکدیگر جدا می گردند. علت این موضوع این است که نمی توان پلیمرهای مختلف را با یکدیگر مخلوط و ذوب کرد. اگر این مرحله به درستی صورت نگیرد در فرآیند ذوب و مخلوط کردن مشکلات متعددی به وجود می آید و حتی ممکن است ماده اولیه از بین برود.

۲.شستشو:

 بعد از جداسازی نوبت به شستشو می رسد. در این مرحله باید تمامی آلودگی های روغنی و رنگی به طور کامل از بین برود. دقت داشته باشید که این مرحله به درستی صورت گیرد. پاک بودن پلاستیک از هر گونه آلودگی برای تولید یک گرانول با کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علت این موضوع این است که وجود آلودگی باعث ایجاد ناخالصی و رنگ کدر در گرانول می گردد.

۳.ذوب:

در این مرحله پلی پروپیلن در دمای مناسب برای ذوب کردن قرار می گیرد. در این مرحله باید دقت داشته باشید که دما باید کاملا متناسب با مواد اولیه شما باشد. دمای بیش از حد استاندارد باعث تخریب زنجیره های پلیمری و افت قیمت گرانول خواهد شد. پس از گذراندن مرحله ذوب، پلیمرهای خمیری وارد دستگاه گرانول سازی شده و به صورت ذرات ریزی خارج می شوند. مرحله ذوب مهمترین مرحله در ایجاد و ساخت گرانول تزریقی می باشد.

۴.تولید قطعات پلاستیکی:

در مرحله آخر قطعات ریز پلاستیکی وارد دستگاه تزریق پلاستیک می کنند و قطعات پلاستیکی مورد نظر را ایجاد می کنند. در این مرحله در حقیقت محصول نهایی تولید می گردد و به دست مشتری می رسد. نکته ای که باید به آن توجه لازم را داشته باشید این است که محصول مورد نظر نمی تواند به تمامی اشکال هندسی ایجاد گردد. البته این موضوع کاملا به دستگاه گرانول سازی مورد نظر شما مربوط است.

نکات طلایی که برای خرید گرانول گرید تزریقی باید بدانید!

همانطور که گفته شد در هنگام خرید گرانول باید به یک سری نکات بسیار مهم توجه داشته باشید در ادامه به طور مفصل خواهیم پرداخت پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

۱.میزان درخشندگی گرانول:

اولین و مهمترین موضوعی که کیفیت گرانول را تعیین می کند میزان درخشندگی آن است. در حقیقت اصلی ترین معیاری که برای تعیین کیفیت گرانول از آن استفاده می گردد میزان درخشندگی گرانول است. دقت داشته باشید که سطح دانه های گرانول باید کاملا صاف و صیقلی باشد. پس حتما در هنگام خرید گرانول به میزان درخشندگی آن توجه لازم را داشته باشید. برای اینکار می توانید حتی از ذره بین نیز استفاده کنید.

شما می توانید به راحتی با نگاه کردن به گرانول ها و معیار قرار دادن میزان درخشندگی آن ها تشخیص دهید که گرانول مورد نظر از چه میزان کیفیتی برخوردار است. همانطور که گفته شد اگر گرانول مورد نظر در مرحله شستشو به خوبی تمیز نشود به رنگ تیره در می آید و کیفیت خود را از دست خواهد داد. اگر گرانول مورد نظر شما کدر است از خرید آن جدا خودداری کنید.

۲.استحکام:

از دیگر مواردی که یک گرانول خوب و با کیفیت برخوردار است استحکام است. برای سنجیدن میزان استحکام گرانول می توانید با استفاده از انگشت خودتان این کار را انجام دهید. کافیست یک عدد گرانول را به عنوان نمونه در بین دو انگشت خودتان قرار داده و کمی به آن فشار بیاورید. هر چقدر میزان استحکام گرانول بیشتر باشد گرانول مورد نظر از کیفیت بالاتری برخوردار است. پس حتما در هنگام خرید به میزان استحکام گرانول توجه لازم را داشته باشید.

۳.مواد اولیه به کار رفته:

نکته دیگری که در کیفیت گرانول بسیار مهم است و در کیفیت آن تاثیر بسیار زیادی دارد مواد اولیه به کار رفته در گرانول مورد نظر است. بهتر است همیشه به سراغ گرانول هایی بروید که از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب ساخته شده اند. اگر مواد اولیه به کار رفته از کیفیت لازم برخوردار نباشد قطعا گرانول تولید شده نیز از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود. شما می توانید با پرس وجو در رابطه با مواد اولیه به کار رفته برای تولید گرانول از کیفیت آنها آگاهی لازم را بدست بیاورید.

۴.نظر کارشناس:

قطعا در هر رشته و حرفه ای باید نظر کارشناسان را در مراحل مختلف بسنجید. از این رو بهتر است همیشه در هنگام خرید گرانول تزریقی حتما نظر کارشناسان این حوزه را بسنجید. با این کار می توانید تا حد زیادی از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و یک خرید با کیفیت را داشته باشید.

مشورت کردن با یک کارشناس متخصص در این حوزه یکی از مهم ترین نکات برای خرید گرانول تزریقی است.

۵.قیمت گرانول:

از جمله مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید گرانول به آن توجه لازم را داشته باشید قیمت گرانول است. قیمت گرانول کاملا وابسته به قیمت مواد اولیه پلیمری است. گاهی اوقات قیمت گرانول به صورت روزانه ممکن است تغییر کند و در برخی از موارد قیمت گرانول می تواند چند روزی ثابت بماند.

بهتر است همیشه در هنگام خرید با توجه به پارامترهای گفته شده یک قیمت منطقی را برای خودتان در نظر بگیرید و این سوال را از خودتان بپرسید که آیا قیمت گفته شده مناسب است یا خیر.

تهیه کردن گرانول در ایران کار بسیار ساده ای است اما اینکه گرانول با کیفیت را تهیه کنید یک شرط بسیار بزرگ است. پس حتما در هنگام خرید گرانول به قیمت آن براساس کیفیت ارائه شده توجه لازم را داشته باشید.

 

منبع: google search

نوشته های اخیر

دسته بندی ها